Bár az utóbbi időkben a fővárosi közlekedésre leginkább az „okozott kellemetlenségek” jellemzők, szerencsére történnek olyan innovatív dolgok is, amelyektől nem kell helyben agyvérzést kapnunk. Hamarosan indul a GreenGo mobilos applikációval súlyosbított autómegosztó szolgáltatása, amely segítségével elektromos autókkal közösködhetünk Budapesten.
Bár az Uber kivéreztetésével a hazai közlekedéskultúra mintha nemet mondott volna a 21. századra, mégis vannak olyan kezdeményezések, amelyek láttán okkal bizakodhatunk abban, hogy előbb-utóbb mi is túlesünk azon a rettegett Felvilágosodáson. Korábban már írtunk a különböző autómegosztó megoldások jótékony hatásairól; tulajdonképpen ebben szeretne nagyot alkotni a hamarosan startoló GreenGo nevű e-carsharing szolgáltatás is, amely első blikkre a Mol Bubi közbringarendszer négy kerékre megálmodott változatának tűnik, ám ennél jóval többről van szó.
A GreenGo a hagyományos autókölcsönzés egy jóval rugalmasabb és kényelmesebb formáját szeretné elterjeszteni itthon, amelyben gyakorlatilag minden lényeges dolog mobilapplikáción keresztül történik; a rendszerben 45 autó érhető el, amelyek hozzáférhetősége és aktuális helye folyamatosan követhető az alkalmazáson keresztül, de a járgányok lefoglalása is okostelefonokon keresztül történik, használat után pedig a fizetés automatikus, nincs semmiféle adminisztratív kátyú vagy agyzsibbasztó herce-hurca. Ettől függetlenül a regisztráció mellett egy alkalommal személyesen is be kell menni a GreenGo irodájába egy pofavizitre, ám ezen kívül minden lényeges momentum és tranzakció az applikáción keresztül történik. Arra viszont érdemes felkészülni lelkileg, hogy a honlapon történő regisztráció nem éppen rövid folyamat!
Volkswagen e-Up - a GreenGo paripája
A szolgáltatás az Árpád-híd – Hősök tere – Baross utca – Rákóczi híd – Bocskai út – Alkotás út – Óbuda által határolt kerületeken belül működik, az autókat pedig ezeken a határokon belül bárhol le lehet tenni a kívánt használati idő után, hogy aztán a következő használók is igénybe vehessék őket.
Ez persze még csak a kezdet, a GreenGo a jövőben az autóflottát és az elérhetőségi területet is bővíteni szeretné, ám tekintettel arra, hogy hazánkban a közösségi autózás kultúrája még gyerekcipőben jár, teljesen érthető, hogy kezdetben szűkebb keretek között, csupán 45 autóval fogja szelni az utakat a GreenGo.
A piszkos anyagiak
A GreenGo egyszeri díjai összesen 5900 forintot tesznek ki, amiben benne van maga regisztráció, illetve a bankkártya regisztrációja. Ezen felül havi 990 forintot kell perkálnunk, valamint használat esetén fizetnünk kell az autó bérleti díját is, ami percenként 65 forint lesz, és természetesen az esetlegesen okozott károkat is nekünk kell megtéríteni.
Nyugat-Európában az autómegosztás egyre népszerűbb módja a városi közlekedésnek, ugyanakkor azt is érdemes megjegyezni, hogy a hasonló szolgáltatások külföldön leginkább benzines járműveket használnak, míg a GreenGo inkább a zöld utat választotta elektromosautó-flottájával.
A környezetkímélő hozzáállás persze nem volt véletlen: a GreenGo ezzel szeretné felhívni az emberek figyelmét a környezettudatosságra, illetve arra, hogy manapság már a közlekedési eszközök helyes megválasztásával is jótékony hatással lehetünk a minket körülvevő világra.
Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogy a GreenGo mennyire tudja majd felvillanyozni a budapestieket.