A népszerű streaming szolgáltatás alapjaiban változtatta meg zenehallgatási szokásainkat, sokan ráadásul még fizetni is hajlandók ezért.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Spotify, hiszen immár 50 millió előfizető veszi igénybe prémium szolgáltatásukat.
Thank you to our 50 million subscribers. #Spotify50 pic.twitter.com/eXkOV71bwu
— Spotify (@Spotify) 2017. március 2.
A szolgáltatás már 60 országban elérhető, katalógusában pedig több mint 30 millió dal közül szemezgethetnek a zenebolondok, az 50 millió előfizető pedig reklámblokkok nélkül, kiváló minőségben is élvezheti őket.
A Spotify egyébként elképesztően gyorsan növekedik, 2016 szeptemberében érték el a 40 millió előfizetőt, de már tavaly márciusban is volt 30 millió felhasználó, akik a fizetéses modellben használták a szolgáltatást. A növekedés tehát egyenletes, és egyelőre semmi okunk feltételezni, hogy a közeljövőben megtorpanjon a Spotify menetelése. Ez mindenképp figyelemre méltó, hiszen egy igen nehéz piacon kell harcolnia a felhasználókért, kihívói között olyan szolgáltatások szerepelnek, mint az Apple Music, amely decemberben lépte át a 20 milliós határt vagy a Jay-Z vezette Tidal, amely tavaly márciusban már 3 millió felhasználót tudhatott maga mögött.
Érdemes megemlíteni a szebb napokat is megélt SoundCloudot is, amely éppen mostanában készül megújítani szolgáltatási modelljét, hogy hatékonyabban tudjon versenyezni a többi piaci szereplővel – a helyzet különösen érdekes, hiszen sokáig az a hír járta, hogy a Spotify felvásárolja őket, ám az elmúlt hetekben mégis visszaléptek az üzlettől.
Persze a Spotify sem ül a babérjain: a The Verge nemrég beszámolt róla, hogy bevezetnek egy teljesen új előfizetői szintet, amely kifejezetten az audiofil zenehallgatókra koncentrál.