Közös Ló Blog

Közös Ló Blog

Magyar appal válhatnak "Uber-szerűvé" a taxik

Lassan nincs olyan, aki ne hallott volna az Uberről, ha másként nem, hát a taxisok felháborodása és tiltakozásai révén. Ebben az Amerikától Hongkongig dúló küzdelemben jelenthet segítséget a taxisok számára egy új magyar ötlet, a Cabsolutely.

2015. május 26. - Közös Ló Blog

Világszerte sokan kritizálják az Ubert, hogy féllegális alapon elveszi a taxisok kenyerét az olcsó közösségi személyszállítás megvalósításával. Ahogy Amerikában és Nyugat-Európában, Magyarországon is nagy felháborodást keltett az Uber megjelenése, ami olcsóbb és gyakran barátságosabb közlekedést biztosít az utasoknak a taxizásnál. Hasonlóképpen működik ráadásul a Lyft, a BlaBlaCar vagy az Oszkár Telekocsi, amelyek ugyanúgy használatba vehetők itthon.

Alapvetően érthető a taxisok aggodalma, de az új app-al már látszik az Uber és a Lyft pozitív hatása, hiszen ezek nélkül a kihívások nélkül taxi társaságok aligha vágtak volna bele további technológiai fejlesztésekbe. Megjelent ugyanis egy új alkalmazás, amely az Uber és a hasonlók előnyeit ötvözi a profi taxiszolgáltatásokkal: a Cabsolutely, amely egy olyan új rendszer, amivel az összes regisztráló személyszállítással foglalkozó ember vagy cég elérheti az utasokat.

Ez óriási segítség a taxisoknak, hiszen ezek a mindenféle közösségi személyszállító megoldások megjelenése óta hiába próbálkoztak saját appok kifejlesztésével. Miután kifizettek rájuk egy csomó pénzt, csak nagyon kevesen használták ezeket az applikációkat. Az új alkalmazásban azonban minden olyan szolgáltató megjelenik az adott városban, akik szerződést kötöttek a Cabsolutely-val. Egyszóval egy interaktív szaknévsort fejlesztett ki a Réti Virág vezette csapat. Az app ráadásul azt is figyelembe veszi, hogy az utasok nagy része ma is telefonhívással rendel taxit, így ez az applikáció erre is lehetőséget ad.

A program keretében a sofőrök, a diszpécserek és a felhasználók is kapnak, illetve letöltenek egy felületet a telefonos rendelések kezelésére. A sofőröknek kidolgozott kezelőfelület ráadásul hangvezérléssel, minimális érintéssel is irányítható, tehát abszolút vezetőbarát a megoldás.

Maga a rendszer úgy működik, hogy az applikáció által kiszolgált összes fuvar után arányosan fizetnek a résztvevők. Ha minden igaz, akkor nagyjából 95 ezer dolláros befektetésből valósult meg a vállalkozás, és ősszel újabb tőkeinjekcióval gyorsítanák fel a hálózat kibővítését.

Az első ügyfél már meg is van, nem máshol, mint az USA-ban, Memphisben, így ez a piac lehet az első fő célpont a terjeszkedésre. Ezt követheti Európa és Magyarország.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozoslo.blog.hu/api/trackback/id/tr547491970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása