A legendás japán rajzfilmgyáros nincs elragadtatva attól a gondolattól, hogy a jövőben akár számítógépes intelligenciák is gyárthatnának animációs filmeket, és elnézve azt a demonstrációt, amit a mester is látott, meg is értjük az aggályait…
A mesterséges intelligencia egyre fontosabb szerepet játszik jelenünkben, a gépi gondolkodás a jövőben pedig csak fokozódni fog, elég csak a Facebook, az Apple vagy éppen az Uber erőfeszítéseire gondolni.
A mesterséges intelligencia azonban nem csupán az IT-szektorban okosodik; a modern videojátékoknál már hosszú évek óta fontos a fejlett gépi gondolkodás, de a művészetek világában is egyre gyakrabban megjelenik. Láthattunk már olyan filmet, amelynek forgatókönyvét mesterséges intelligencia írta, de a festészetben, a zenében és az animációs filmekben is vannak nullákba és egyesekbe kódolható lehetőségek, ugyanakkor az is teljesen érthető, hogy ennek nem mindenki örül.
Sunspring - egy sci-fi, amelynek a forgatókönyvét egy gép írta
Az első MI által írt popdal
A japán animációs filmek legendája, Mijazaki Hajao kétség kívül azok közé tartozik, akik nincsenek elragadtatva a gépi művészet érdemeitől. Az alábbi videóban egy mesterséges intelligencia által készített animációs demó látható, amelynek láttán Mijazakit elfogta az undor, és elnézve a szerencsétlenül vonagló figurát, teljességgel meg tudjuk érteni a mester kiakadását. Mijazaki szerint sértő ez a fajta érzéketlenség, és soha nem használna ilyen technológiát a saját alkotásaihoz.
Persze azt is érdemes hozzátenni, hogy az alkotók csak kísérletnek szánták ezt a furcsán vonagló alakot, amelynek mozgása szerintük tökéletesen beilleszthető egy zombis videojátékba, ám az is igaz, hogy ennél talán elegánsabb példákkal is lehetett volna érkezni, hiszen – ahogy a fenti példákban is láthattuk – a mesterséges intelligenciában a művészetek terén is nagy lehetőségek várnak ránk.